Sobotní zprávy 23.3.2024

23.03.2024 17:26

Vážení přátelé, 

srdečně Vás zdravím s příchodem jara.
Ve čtvrtek jsem si poslechl  Rozhovor s ministrem zemědělství.
Vedl jej jeho přítel z mládí Martin Horálek. Týká se obecných problémů české myslivosti a přípravy novely ZOM.
Můžete jej shlédnout na portálu You Tube MysliHost.
Rozhovor postihl řadu témat , jako stavy spárkaté zvěře, minimální výměra honitby, vlci, kormoráni, povolenky majitelům pozemků, drobná zvěř, atd., ale za celou téměř hodinu se slovem nedotkl ekonomiky mysliveckého hospodaření a už vůbec ne myslivosti v LČR,s.p.
Asi nemá cenu jej podrobně pitvat. Zdá se mi, že se naše požadavky dále než za pány Mlynáře a Žižku nedostaly. 
Jako bývalý pracovník státní správy myslivosti k tomu mohu říci jen následující:
  • Znovu objevují Ameriku.
  • Hledají spásu v novém plánování lovu podle jakýchsi vzorečků ÚHÚLU.
  • Ten budou stanovovat další úředníci. Hurá dámy a pánové do 5000 honiteb!
  • Mysliveckého hospodáře jsem považoval za prodlouženou ruku státní správy. Po 21 letech systému je zřejmě vzájemná důvěra minimální. Viz požadované důkazy lovu.
  • Výsledkem bude pouze dokonalé otrávení myslivců.
  • Snad by měli připravovat  lovoroboty. Lovit z gauče je už technicky možné.
S mými dojmy koresponduje zpráva našeho člena pana Ing. Jiřího Červenky, který mi poslal též článek předsedy OMS Sokolov Jaroslava Adámka Článek Adámek.pdf (598316):

"Dobrý den, já byl na jednání s ministrem. Bylo tam dost odborně zdatných myslivců. Měli připravené argumenty. Je pravdou že je ministr poslouchal Nicméně před s sebou měl výtisk „zákona“ a přečetl jak to má předepsané. Nabyl jsem plně dojmu že je rozhodnuto a že není ochoten cokoliv měnit. Ministerstvo obdrželo tisíce připomínek. Všechny odmítli. Takže ROZHODNUTO.

Nevím kde se stala chyby ale vím že Vy jste se snažil hodně. Co mě děsí je ten klid myslivců a našich členů sdružení."

Držte se.

Jirka Č.

Děkuji za zprávy a uznání, ale snaha jak vidět nestačila. K poslední větě dodávám snad to, že zmíněný klid odpovídá naší české nátuře. Po ticíciletí ochotně ohýbáme hřbety. K nějaké akci  přistoupíme až tehdy, když nám na zádech začnou štípat doslova pařezy. 

 
Děkuji za pozornost 
a loučím se s Vámi obvyklým:
"Spolkové myslivosti v LČR zdar !"
Ing.Josef Zibner
předseda